Sign Up
KerisWarisan helps you connect and share with the people in your life.

ape pandangan anda?






Melayu Sebagai Cara Hidup Dan Bukan Sekadar Warisan, kebudayaan, kesenian dan Sejarah

oleh Johan Iskandar

ala...dia tak tunjuk pun proses keluarkan tulang...aku tak puas hati...huhhu....




pendapat saya hmmmmm...sesuai dibuat sup gearbox...hehehehe

kalau aku,aku nak ditukar dengan kaki...gajah...baru la keras...sepak orang pun patah riuk satu badan

ok gak tu...tp kaki gajah ssh nak sepak...pijak best la...pijak ibu jari kaki momo tu ha....huhuhuhu

[

quote="mgtPanji_ALam"]

kalau aku,aku nak ditukar dengan kaki...gajah...baru la keras...sepak orang pun patah riuk satu badan

[/quote]

obses tul dia nih ngan gajah.... semlm nk gi batu gajah... ni nk tukar kaki gajah pulak....




Quote:
Originally posted by: mgtPanji_ALam

kalau aku,aku nak ditukar dengan kaki...gajah...baru la keras...sepak orang pun patah riuk satu badan

huh?mungkin beliau ada sejarah dgn gajah...huhuh

Quote:
Originally posted by: ulat_buku

obses tul dia nih ngan gajah.... semlm nk gi batu gajah... ni nk tukar kaki gajah pulak....




Quote:
Originally posted by: mgtPanji_ALam

kalau aku,aku nak ditukar dengan kaki...gajah...baru la keras...sepak orang pun patah riuk satu badan

nyibokk je nak selit.....hahahahahaha.....



Quote:
Originally posted by: Birrouh_Biddam

huh?mungkin beliau ada sejarah dgn gajah...huhuh

Quote:
Originally posted by: ulat_buku

obses tul dia nih ngan gajah.... semlm nk gi batu gajah... ni nk tukar kaki gajah pulak....




Quote:
Originally posted by: mgtPanji_ALam

kalau aku,aku nak ditukar dengan kaki...gajah...baru la keras...sepak orang pun patah riuk satu badan

huh....jeles le tuh....huuhuhu

Quote:
Originally posted by: maulana_makdhum_ibrahim

nyibokk je nak selit.....hahahahahaha.....



Quote:
Originally posted by: Birrouh_Biddam

huh?mungkin beliau ada sejarah dgn gajah...huhuh

Quote:
Originally posted by: ulat_buku

obses tul dia nih ngan gajah.... semlm nk gi batu gajah... ni nk tukar kaki gajah pulak....




Quote:
Originally posted by: mgtPanji_ALam

kalau aku,aku nak ditukar dengan kaki...gajah...baru la keras...sepak orang pun patah riuk satu badan

gajah gajah gajh

RY KORBAN BR JER LPAS ,ADA BNYAK DPT KAKI LEMBU,'SK' DAH SELALU MKN KAKI LEMBU NI,SALAI DULU KAKINYA ,KIKIH LA 2 WAT GULAI LOMAK PODEH2.SODAP. NANTI DNGN SNDIRINYA JER KAKI KITA JD KUAT ,LEH LARI KUAT MCM TULANG LOMBU,KATA PKCIK SBELAH UMAH 'SK' LA.

''SESUNGGUHNYA SOLATKU,IBADATKU,HIDUPKU DAN MATIKU HANYALAH UNTUK ALLAH.''

Topik ni dah lama tapi biarlah saya cuba ulas sedikit, boleh tuan Nakhoda !!!

Perubatan secara batin ni amat sukar untuk dibuktikan kesahihannya terhadap pesakit, ianya memang ada dijalankan rawatan cara ini malah ada yang menjalankan rawatan ini dari jarak jauh sahaja. Ada berbagai faktor saya katakan begitu, pertama ada bahagiannya perawat menggunakan jin untuk kawal selia penggantian spare part (kerja-kerja atau pembuatan manusia tidak sempurna sebagaimana kejadian yg telah dijadikan Allah secara azali) Rawatan secara batin juga membuktikan kebolehan orang Islam melayu mempunyai keistimewaan yang luar biasa. kedua - dalam perawat menjalankan operasi operate batin dengan mengeluarkan penyakit - jin (yg belum lagi merosakan/memudarat alatan didalam tubuh manusia atau pun telah merosakan) adakalanya perawat dapat mengenali musibah, qado dan qadar serta balasan Allah terhadap dosa-dosa yang dilakukan oleh pesakit. (perawat takkan menerangkan perkara ini kerana takkan siapa yang akan percaya, paling-paling tinggi pun ia akan menyuruh pesakit berusaha berubatan ditempat lain). Ada cara dan susur galurnya bagi perawat mengenali sesuatu penyakit itu yg datangnya dari punca mana yang saya terangkan diatas.

Ketiga - perawat yang betul-betul menjalankan rawatan secara batin tidak menggunakan mahklok jin dengan membuang penyakit/jin dari badan pesakit serta tidak menjadikan jin-jin sebagai juru jagaan lanjut terhadap rawatan keatas penyakit si pesakit.

Dalam bab video yg ditayangkan - tak nampak pun tulang kaki lembu atau tulang binatang di welding bersama tulang pesakit ? saya mengagak perawat hanya mengambil sisipan aura tulang berkenaan sebagai pembetulan atau pengiring tulang kaki pesakit. Memang hebat orang ini boleh menjalankan operate separuh batin. Saya katakan begitu kelihatan pisau dan darah serta balutan di tempat yg di bedah. Operate batin sepenuhnya tidak begitu, malah bekas-bekas bedah pun jarang kelihatan. Apatah lagi darah dan balutan.

Maaf la ye penerangan saya ni mungkin kurang memuaskan, adat la ye kerana saya tak bercakap melalui batin, apa tah lagi saya bukan tok batin.

saya sendiri pon tak pernah tengok bedah batin yg bedahnya sampai memotong isi atau kulit dgn begitu luas.

Quote:
Originally posted by: aisbatu

Topik ni dah lama tapi biarlah saya cuba ulas sedikit, boleh tuan Nakhoda !!!

Perubatan secara batin ni amat sukar untuk dibuktikan kesahihannya terhadap pesakit, ianya memang ada dijalankan rawatan cara ini malah ada yang menjalankan rawatan ini dari jarak jauh sahaja. Ada berbagai faktor saya katakan begitu, pertama ada bahagiannya perawat menggunakan jin untuk kawal selia penggantian spare part (kerja-kerja atau pembuatan manusia tidak sempurna sebagaimana kejadian yg telah dijadikan Allah secara azali) Rawatan secara batin juga membuktikan kebolehan orang Islam melayu mempunyai keistimewaan yang luar biasa. kedua - dalam perawat menjalankan operasi operate batin dengan mengeluarkan penyakit - jin (yg belum lagi merosakan/memudarat alatan didalam tubuh manusia atau pun telah merosakan) adakalanya perawat dapat mengenali musibah, qado dan qadar serta balasan Allah terhadap dosa-dosa yang dilakukan oleh pesakit. (perawat takkan menerangkan perkara ini kerana takkan siapa yang akan percaya, paling-paling tinggi pun ia akan menyuruh pesakit berusaha berubatan ditempat lain). Ada cara dan susur galurnya bagi perawat mengenali sesuatu penyakit itu yg datangnya dari punca mana yang saya terangkan diatas.

Ketiga - perawat yang betul-betul menjalankan rawatan secara batin tidak menggunakan mahklok jin dengan membuang penyakit/jin dari badan pesakit serta tidak menjadikan jin-jin sebagai juru jagaan lanjut terhadap rawatan keatas penyakit si pesakit.

Dalam bab video yg ditayangkan - tak nampak pun tulang kaki lembu atau tulang binatang di welding bersama tulang pesakit ? saya mengagak perawat hanya mengambil sisipan aura tulang berkenaan sebagai pembetulan atau pengiring tulang kaki pesakit. Memang hebat orang ini boleh menjalankan operate separuh batin. Saya katakan begitu kelihatan pisau dan darah serta balutan di tempat yg di bedah. Operate batin sepenuhnya tidak begitu, malah bekas-bekas bedah pun jarang kelihatan. Apatah lagi darah dan balutan.

Maaf la ye penerangan saya ni mungkin kurang memuaskan, adat la ye kerana saya tak bercakap melalui batin, apa tah lagi saya bukan tok batin.

Melayu Sebagai Cara Hidup Dan Bukan Sekadar Warisan, kebudayaan, kesenian dan Sejarah

oleh Johan Iskandar

Quote:
Originally posted by: aisbatu

Topik ni dah lama tapi biarlah saya cuba ulas sedikit, boleh tuan Nakhoda !!!

Perubatan secara batin ni amat sukar untuk dibuktikan kesahihannya terhadap pesakit, ianya memang ada dijalankan rawatan cara ini malah ada yang menjalankan rawatan ini dari jarak jauh sahaja. Ada berbagai faktor saya katakan begitu, pertama ada bahagiannya perawat menggunakan jin untuk kawal selia penggantian spare part (kerja-kerja atau pembuatan manusia tidak sempurna sebagaimana kejadian yg telah dijadikan Allah secara azali) Rawatan secara batin juga membuktikan kebolehan orang Islam melayu mempunyai keistimewaan yang luar biasa. kedua - dalam perawat menjalankan operasi operate batin dengan mengeluarkan penyakit - jin (yg belum lagi merosakan/memudarat alatan didalam tubuh manusia atau pun telah merosakan) adakalanya perawat dapat mengenali musibah, qado dan qadar serta balasan Allah terhadap dosa-dosa yang dilakukan oleh pesakit. (perawat takkan menerangkan perkara ini kerana takkan siapa yang akan percaya, paling-paling tinggi pun ia akan menyuruh pesakit berusaha berubatan ditempat lain). Ada cara dan susur galurnya bagi perawat mengenali sesuatu penyakit itu yg datangnya dari punca mana yang saya terangkan diatas.

Ketiga - perawat yang betul-betul menjalankan rawatan secara batin tidak menggunakan mahklok jin dengan membuang penyakit/jin dari badan pesakit serta tidak menjadikan jin-jin sebagai juru jagaan lanjut terhadap rawatan keatas penyakit si pesakit.

Dalam bab video yg ditayangkan - tak nampak pun tulang kaki lembu atau tulang binatang di welding bersama tulang pesakit ? saya mengagak perawat hanya mengambil sisipan aura tulang berkenaan sebagai pembetulan atau pengiring tulang kaki pesakit. Memang hebat orang ini boleh menjalankan operate separuh batin. Saya katakan begitu kelihatan pisau dan darah serta balutan di tempat yg di bedah. Operate batin sepenuhnya tidak begitu, malah bekas-bekas bedah pun jarang kelihatan. Apatah lagi darah dan balutan.

Maaf la ye penerangan saya ni mungkin kurang memuaskan, adat la ye kerana saya tak bercakap melalui batin, apa tah lagi saya bukan tok batin.


TN AIS BATU TAU KER DKAT MANA ADA ORG YG MERAWAT CARA NI DIJALANKAN...

''SESUNGGUHNYA SOLATKU,IBADATKU,HIDUPKU DAN MATIKU HANYALAH UNTUK ALLAH.''

Quote:
Originally posted by: selendangkuning

Quote:
Originally posted by: aisbatu

Topik ni dah lama tapi biarlah saya cuba ulas sedikit, boleh tuan Nakhoda !!!

Perubatan secara batin ni amat sukar untuk dibuktikan kesahihannya terhadap pesakit, ianya memang ada dijalankan rawatan cara ini malah ada yang menjalankan rawatan ini dari jarak jauh sahaja. Ada berbagai faktor saya katakan begitu, pertama ada bahagiannya perawat menggunakan jin untuk kawal selia penggantian spare part (kerja-kerja atau pembuatan manusia tidak sempurna sebagaimana kejadian yg telah dijadikan Allah secara azali) Rawatan secara batin juga membuktikan kebolehan orang Islam melayu mempunyai keistimewaan yang luar biasa. kedua - dalam perawat menjalankan operasi operate batin dengan mengeluarkan penyakit - jin (yg belum lagi merosakan/memudarat alatan didalam tubuh manusia atau pun telah merosakan) adakalanya perawat dapat mengenali musibah, qado dan qadar serta balasan Allah terhadap dosa-dosa yang dilakukan oleh pesakit. (perawat takkan menerangkan perkara ini kerana takkan siapa yang akan percaya, paling-paling tinggi pun ia akan menyuruh pesakit berusaha berubatan ditempat lain). Ada cara dan susur galurnya bagi perawat mengenali sesuatu penyakit itu yg datangnya dari punca mana yang saya terangkan diatas.

Ketiga - perawat yang betul-betul menjalankan rawatan secara batin tidak menggunakan mahklok jin dengan membuang penyakit/jin dari badan pesakit serta tidak menjadikan jin-jin sebagai juru jagaan lanjut terhadap rawatan keatas penyakit si pesakit.

Dalam bab video yg ditayangkan - tak nampak pun tulang kaki lembu atau tulang binatang di welding bersama tulang pesakit ? saya mengagak perawat hanya mengambil sisipan aura tulang berkenaan sebagai pembetulan atau pengiring tulang kaki pesakit. Memang hebat orang ini boleh menjalankan operate separuh batin. Saya katakan begitu kelihatan pisau dan darah serta balutan di tempat yg di bedah. Operate batin sepenuhnya tidak begitu, malah bekas-bekas bedah pun jarang kelihatan. Apatah lagi darah dan balutan.

Maaf la ye penerangan saya ni mungkin kurang memuaskan, adat la ye kerana saya tak bercakap melalui batin, apa tah lagi saya bukan tok batin.


TN AIS BATU TAU KER DKAT MANA ADA ORG YG MERAWAT CARA NI DIJALANKAN...

banyak tempat, paling hampir dengan kita di KL di Sri Damansara (rumah kedai je). Di Melaka- operate untuk jantung sahaja (jantung berlubang,jantung tersumbat, lemah jantung dan berbagai lagi lah mengenai sakit jantung ni) - yang tak ada kat situ buah hati pengarang jantung je....he...he...he..he........

All times are GMT +8. The time now is 10:12 am.